Marketing Automation to technologia charakteryzująca się wysoką elastycznością. Jej elementy można z powodzeniem zaimplementować w biznesie dowolnej wielkości, jak również z każdej branży.

Dla kogo tworzone są narzędzia Marketing Automation?

Narzędzia służące automatyzacji marketingu składają się najczęściej z komponentów, których dobór i konfiguracja zależy od potrzeb danej firmy. Podobnie jest z licencjami dla użytkowników – np. w przypadku produktów Salesforce. Można wykupić liczbę licencji zarówno dla małej firmy, jak i dla międzynarodowej korporacji. Tyczy się to również specyfiki biznesu. Zarówno firmy działające w ramach sektora B2B, jak i B2C, znajdą narzędzia dostosowane do siebie. Znów można się tu posłużyć przykładem Salesforce, gdzie Salesforce Marketing Cloud jest produktem przeznaczonym dla firm funkcjonujących w ramach B2C, a Salesforce Pardot został stworzony dla B2B. Nie jest to sztywny podział, ponieważ przy wyborze właściwej platformy Marketing Automation decyduje także szereg innych czynników, ale pokazuje, że żadna firma nie jest przez twórców systemów MA pomijana.Jeśli zaś chodzi o różnorodność potrzeb – każdy biznes, który używa jakiejkolwiek formy reklamy, odnajdzie istotne korzyści w automatyzacji codziennych czynności i procesów.

Czy automatyzacja marketingu jest dla Ciebie?

Jeśli prowadzisz firmę, która nie jest specyficzną jednoosobową działalnością gospodarczą, świadczącą np. usługi rzemieślnicze w oparciu o wyrobioną przez lata markę i tylko dla stałej grupy klientów, prawdopodobnie potrzebujesz reklamy. Jakiego rodzaju, w jakiej skali i z jakimi założonymi celami, jest kwestią tego, jakiej wielkości jest Twoja firma, czym się zajmuje i w jaki sposób najlepiej można dotrzeć do Twoich klientów. W doborze zarówno grupy odbiorców Twoich treści marketingowych, tworzeniu tych treści, a także ich dystrybucji w odpowiednio skonfigurowanym czasie i z właściwym podziałem na sekwencje, pomogą Ci systemy automatyzacji marketingu.

Nowoczesne narzędzia tego typu są intuicyjne w obsłudze, elastyczne w dostosowaniu do Twoich potrzeb. Przede wszystkim są one niezawodne, a często także oparte  o chmurę, tak jak Salesforce. Dzięki temu są zawsze dostępne, zapewniają aktualne dane i pozwalają na natychmiastowe podjęcie działań wtedy, kiedy tego potrzebujesz. Możesz być pewny, że automatyzacja marketingu jest także dla Ciebie!