Czy sztuczna inteligencja odgrywa dziś ważną rolę?

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, jeszcze 3-4 lata temu, często były traktowane jak slogany reklamowe. Wielu ludziom kojarzyły się bardziej z science-fiction niż rzeczywistością. Według badań, średnio co drugą czynność w firmach można już dzisiaj zautomatyzować przy pomocy aktualnego stanu wiedzy, możliwości i narzędzi.

Nasuwa to wniosek, że nie należy się już skupiać na pytaniu “czy sztuczna inteligencja da radę?”, a raczej “kiedy zaczniemy wykorzystywać jej potencjał?”. Bardzo ciekawym przykładem możliwości AI (ang. Artificial Intelligence) jest Salesforce Einstein – tak nazwano sztuczną inteligencję w wydaniu Salesforce.

Salesforce Einstein- co nam może dać?

Salesforce Einstein zapewnia ogromne wsparcie na obszarach różnych gałęzi biznesowych. W marketingu pomaga zwiększyć współczynniki konwersji, przewidując, kto z większym lub mniejszym prawdopodobieństwem zaangażuje się w wiadomość e-mail, dzięki punktacji zaangażowania i zaleceniom predykcyjnym (przewidującym). W przypadku sprzedaży pomaga zwiększyć współczynnik wygranych (win rate), czyli wygrane deal’e podzielone przez deal’e wygrane i stracone. Przewiduje, czy klient jest mniej czy bardziej skłonny do zakupu produktu, korzystając z prognozowania i oceniania potencjalnych klientów i ich możliwości. W przypadku serwisu pomaga w klasyfikacji spraw i routingu (wyznaczaniu trasy), aby zwiększyć retencję lub przewidzieć ewentualne problemy. Zawiera również inteligentne chatboty, które pomagają klientom rozwiązywać często powtarzające się problemy. W handlu, zarówno tradycyjnym, jak i cyfrowym, wykorzystuje dane klientów do reklamowania produktów, którymi odwiedzający może być zainteresowany, pomagając zwiększyć przychody i przewidując, czy są bardziej czy mniej skłonni do zakupu określonego przedmiotu.

W skrócie 

Możliwości tego narzędzia można w największym skrócie opisać jako:

  • zaawansowane sugestie rozwiązań i czynności w oparciu o istniejące w systemie dane i ich analizę,
  • typowanie najskuteczniejszych metod i dróg kontaktu z klientami,
  • scoring leadów,
  • podpowiedzi dot. rozłożenia działań w czasie,
  • identyfikacja leadów na podstawie m.in. profili w social media,
  • predykcja potrzeb klientów czy otwarcie użytkownikowi drogi do tworzenia własnych narzędzi opartych o sztuczną inteligencję.

Moc AI jest dzisiaj znacznie większa niż wiedza na jej temat u średniego przedsiębiorcy, który nie zdaje sobie często sprawy, jak wiele korzyści mógłby z tego rodzaju rozwiązań czerpać. Jeżeli chcesz skorzystać z możliwości Salesforce wspartego sztuczną inteligencją – sprawdź: Salesforce Partner.