Dlaczego informacja w marketingu jest tak cenna?

Dane to dzisiaj podstawa większości działań marketingowych i sprzedażowych. Zespoły specjalistów, m.in. w zakresie Marketing Automation, opierają się o informacje, których dostarczają im specjalnie w tym celu projektowane narzędzia. Dają one niezrównaną wygodę w dostępie do danych i przygotowywanych na ich podstawie analiz, prognoz, reakcji, kampanii, promocji itd.

Selekcja informacji na temat zachowań klientów, mogących pomóc w rozwoju firmy, inteligentne systemy sugerujące gotowe rozwiązania w czasie rzeczywistym oraz błyskawiczna wymiana danych między pracownikami firmy, to absolutne podstawy konkurencyjności i elementy dające realną przewagę. Zwłaszcza w świecie, w którym informacja i czas mają fundamentalne znaczenie. Informacja w marketingu to wiedza, dająca odpowiedź na pytanie “jak?”.

Niemniej ważna jest jednak odpowiedź na pytanie “kiedy?” i to jest często czynnik decydujący o powodzeniu podejmowanych działań. Szybkie reakcje na wydarzenia na rynku czy nawet pojedyncze zachowania klientów, muszą być dzisiaj oparte o konkretne dane. Stanowią one paliwo dla systemów CRM czy Marketing Automation i to właśnie one czynią je tak użytecznymi na co dzień.