Co oznaczają zmiany prywatności przeglądarki dla marketerów?

Co oznaczają zmiany prywatności przeglądarki dla marketerów?

W dzisiejszych czasach, prywatność w sieci staje się coraz ważniejszym tematem. Topowe wyszukiwarki toczą wyścig o to, aby stać się najbardziej przyjazną dla  użytkownika, wprowadzając zmiany prywatności. Wraz ze wzrostem świadomości internautów, kwestia plików cookie staje się wiodącym tematem dotyczącym prywatności.

Jaka jest różnica między plikami cookie ?

Początkowo ważne jest, aby zrozumieć różnicę między kontekstem strony zewnętrznej i własnej. Użyty w tym znaczeniu kontekst odnosi się do relacji danych i usług internetowych z witryną internetową, którą użytkownik aktualnie przegląda. A ponieważ przeglądarki nadal wprowadzają surowsze środki ochrony prywatności, zrozumienie tej koncepcji będzie miało kluczowe znaczenie dla marketerów.

Kontekst własny oznacza, że dane użytkownika są przechowywane we własnych plikach cookie, a usługi używane przez witrynę współdzielą domenę w domenie najwyższego poziomu + 1 lub TLD + 1 (Top-level-domain +1). Na przykład witryna.com. Te pliki cookie są używane do tworzenia spersonalizowanych usług dla użytkownika tylko wtedy, gdy użytkownik znajduje się w tej konkretnej witrynie. Innymi słowy, te pliki cookie nie są udostępniane witrynom stron trzecich, które mają różne domeny.

Kontekst strony trzeciej oznacza, że ​​dane są przechowywane w plikach cookie stron trzecich i / lub usługa nie ma tego samego TLD + 1. Na przykład, w witrynie www.abc.com znajduje się wideo, które jest hostowane pod adresem www.hostedvideo.com. W tej konfiguracji usługa wideo jest uważana za usługę strony trzeciej i umożliwia widzowi wznowienie przeglądania przy następnej wizycie. Jednak usługa musi przechowywać gdzieś czas, w którym widz przestał oglądać. Serwis może zdecydować o zapisaniu tych informacji w pliku cookie witryny www.hostedvideo.com, który byłby plikiem cookie strony trzeciej.

Pliki cookie innych firm, stosowane są do zapewniania użytkownikom płynniejszej obsługi na różnych witrynach. Umożliwiają firmom wyświetlanie bardziej spersonalizowanych reklam na podstawie wcześniejszych interakcji użytkownika. Mogą nawet zapamiętać, które produkty ktoś dodał do ich wirtualnego koszyka, nawet gdy ten opuści witrynę.

Jednak mogą także stanowić poważne zagrożenie dla prywatności. Znane są przypadki wykorzystywania ich do śledzenia użytkowników w Internecie, czy przeprowadzania ataków polegających na fałszowaniu danych. Oznacza to, że dane przeglądania każdego użytkownika są potencjalnie narażone na kradzież.

Przeglądarki kierują się w stronę prywatności

Ze względu na obawy dotyczące prywatności, wiodące przeglądarki zgodziły się, że pliki cookie stron trzecich muszą zostać usunięte. Chrome ogłosił nawet, że zaprzestanie obsługi plików cookie innych firm w ciągu najbliższych dwóch lat. A będąc obecnym liderem na rynku stanowi dobry punkt odniesienia dla pozostałych wyszukiwarek.

Obecnie aż 81% konsumentów uważa, że ​​nie ma kontroli nad danymi cyfrowymi, które gromadzą od nich firmy. Dlatego właśnie przeglądarki chcą wyróżniać się jako najbardziej przyjazny dla prywatności wybór dla konsumentów. W ciągu ostatnich lat przeglądarki takie jak Google Chrome, Safari i Firefox wprowadziły masę aktualności dotyczących prywatności ich użytkowników.

Jakie to ma znaczenie dla marketingu?

Tu pojawia się dosyć istotny problem dla marketingu, a szczególnie dla marketing automation. Zwiększona prywatność danych jest ważna, zwłaszcza jeśli chodzi o ochronę osobistych nawyków i informacji użytkowników. Jednak zaktualizowane wytyczne dotyczące prywatności, oznaczają że, dostęp do danych między domenami będzie ograniczony. 

Należy sobie przypomnieć, że znaczna część automatyzacji marketingu bazuje na szczegółowych informacjach dotyczących konsumentów online. Rejestrowane aktywności użytkowników – jakie produkty przeglądają, co dodali do koszyka – stanowią wartościową bazę danych dla zespołów marketingowych oraz narzędzi marketing automation. A ponieważ przeglądarki nadal umacniają swoje ustawienia prywatności, na horyzoncie pojawia się wiele zmian. 

Marketerzy będą musieli lepiej przyjrzeć się doświadczeniom klientów w całym cyfrowym świecie swojej marki, szczególnie jeśli marka ma wiele witryn. A także zaplanować, jak docierać do danych o konsumencie, bez natykania jego prywatności.

Jak zespół marketingowy może przygotować się na zmiany prywatności przeglądarek?  

  1. Połączyć mikrowitryny w jednej domenie.
    Czyli zminimalizować liczbę domen TLD + 1. Pozostawanie w tej samej domenie TLD + 1 daje użytkownikom pewność, że cała aktywność odbywa się w tej samej firmie, a ich dane nie są wysyłane do potencjalnie szkodliwych stron trzecich.
  2. Ocenić bieżące zależności plików cookie innych firm.
    Marketerzy współpracując ze swoimi zespołami IT, powinni ocenić, które usługi marketingowe i witryny mają zależności od plików cookie innych firm.
  3. Zapewnić użytkownikom kontrolę nad swoimi danymi.
    Warto zastanowić się, jak zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad swoimi danymi w jak najbardziej przejrzysty sposób. W następnym dziesięcioleciu zgoda użytkownika stanie się krytyczna dla firm, którym zależy na zaufaniu w kwestii danych swoich użytkowników. Idealnie byłoby, gdyby marketerzy mogli nadal zapewniać spersonalizowane doświadczenia, które zwiększają zaangażowanie i lojalność użytkowników.

Wniosek?

Marketerzy muszą być doinformowani i gotowi na nadchodzące zmiany w polityce prywatności przeglądarek.

Salesforce Service Cloud w obsłudze posprzedażowej

Salesforce Service Cloud w obsłudze posprzedażowej

Oczekujący coraz wyższej jakości obsługi i szybkości reakcji konsument wymaga wdrożenia specjalistycznych narzędzi (jak na przykład Salesforce Service Cloud). Umożliwiają one niemal perfekcyjną organizację każdego działu obsługi klienta. Jedną z nich, często niefortunnie pomijaną, jest posprzedażowa obsługa.

Salesforce Service Cloud to zbiór takich właśnie narzędzi i bez wątpienia jest to system najwyższej klasy. Przede wszystkim, platforma ta pomaga stworzyć maksymalnie szybką i efektywną ścieżkę od zgłoszenia sprawy serwisowej do jej rozwiązania. Nie jest to jednak jedyna funkcja Salesforce Service Cloud.

 

Jedna platforma- wiele możliwości

Platforma posiada wiele użytecznych funkcji, takich jak:

  • Częściowa automatyzacja utworzenia sprawy serwisowej w systemie po jej przyjęciu przez konsultanta.
  • Możliwość automatyzacji procesu przydzielania spraw właściwym działom czy osobom.
  • Sugestie ze strony systemu dotyczące sposobów rozwiązania danej sprawy.
  • Możliwość szybkiego i wielokanałowego kontaktu z klientem.
  • Łatwy dostęp do danych odnośnie klienta, posiadanych przez niego produktów i usług czy też dotychczasowej historii kontaktów.
  • Dostęp do danych klienta może posiadać każdy pracownik firmy.

 

Dlaczego warto zainwestować w Service Cloud?

Ta część platformy Salesforce koncentruje się na zapewnieniu wsparcia i pomocy klientom. Pomaga to w retencji klientów, zwiększeniu ich satysfakcji i lojalności. Jego wyjątkowość polega na zapewnieniu szybszej obsługi w porównaniu z tradycyjnymi metodami, indywidualnym podejściu do potrzeb każdego klienta i proaktywnym podejściu do problemów klientów. To ostatecznie poprawia doświadczenie klienta, a tym samym lojalność, która z kolei ma dobry wpływ na sprzedaż.

Usługa Service Cloud ma na celu zwiększenie wydajności organizacji i zwiększenie satysfakcji klientów, zapewniając łatwy dostęp do funkcji samopomocy i usprawniając wszystkie interakcje z obsługą klienta. Za pośrednictwem samoobsługowego portalu Service Cloud użytkownicy mają możliwość stać się częścią niestandardowej, markowej społeczności. Łączy ich z podobnie myślącymi użytkownikami, aby dzielić się wiedzą na ważne tematy dotyczące wszelkich aspektów obsługi klienta i najbardziej efektywnego wykorzystania platformy Service Cloud.

Należy pamiętać, że Customer Journey tak naprawdę nigdy się nie kończy, a obsługa posprzedażowa to bardzo istotna część całego cyklu. Tak więc warto zainwestować w narzędzie Service Cloud, aby w jak najbardziej wydajny sposób ulepszyć ten proces.

 

Our Blog

Przewodnik B2B marketera po Account-Based Marketing

Przewodnik B2B marketera po Account-Based Marketing

Postaw swoich klientów w centrum zainteresowania.

Na przestrzeni lat, coraz więcej B2B marketerów decyduje się na włączenie account-based marketingu do swoich strategii.

Czemu ABM (Account-Based Marketing) zawdzięcza swoją popularność? Przede wszystkim dlatego, że efektywna strategia ABM pozwala skupić się na najważniejszych klientach i zbudować z nimi naprawdę wartościową i trwałą relację. Z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi, każda firma z sektora B2B, bez względu na swoją wielkość, może skutecznie wdrożyć strategię account-based marketing.

Czym jest account-based marketing?

Account-based marketing to strategia marketingowa z sektora B2B polegająca na skupieniu się na konkretnych, ściśle określonych klientach. Takie podejście opiera się o zastąpienie pojedynczej, rozległej kampanii wieloma ściśle spersonalizowanymi, zapewniającymi indywidualne podejście. W kontekście ABM nie istnieje pojęcie uniwersalności a strategie różnią się od siebie w zależności od wymaganych celów biznesowych. Standardowo wyróżnia się trzy podejścia w strategii ABM:

Podejście one-to-one opiera się o klientów z największym potencjałem generowania dochodu. W tej strategii proces budowania relacji z klientem pochłonie dużo czasu i większość budżetu ale włożony wysiłek z pewnością się opłaci.

Podejście one-to-few polega na nieco szerszych działaniach niż one-to-one ale grupa odbiorców wciąż pozostaje wąska. W kampaniach one-to-few lista odbiorców zostaje zawężona na podstawie ściśle określonych kryteriów dzięki czemu umożliwia relację z grupami o podobnych celach biznesowych.

Podejście one-to-many polega na zidentyfikowaniu możliwie dużej liczby account’ów z docelowego rynku, które współdzielą sektor lub branżę. Strategia one-to-many opiera się o wiele szerszy zasięg, pozostając mocno spersonalizowaną.

Aby wdrożyć strategię account based marketing potrzebne jest sprawne narzędzie do zarządzania relacjami z klientem (CRM) oraz rozwiązanie z zakresu marketing automation. CRM służy jako źródło danych oraz zasili strategię ABM stawiając klienta w centrum zainteresowania. Narzędzie do marketing automation jest kluczowe w procesie dotarcia do docelowych klientów. Przy użyciu tych innowacyjnych technologii, każdy biznes z sektora B2B zdoła skutecznie wdrożyć i rozwijać strategię account-based marketing oraz wzmocnić relacje z klientem.

Co oznacza być account-centric?

Strategia ABM opiera się o stawianie accountów w centrum uwagi. Klienci oczekują od firm, aby te przewidywały ich potrzeby i wymagania. Strategia ABM opiera się o poznawanie klienta i zapewnienie mu indywidualnych doświadczeń, które uwzględnią i spełnią jego oczekiwania. Kluczem do osiągnięcia sukcesu w tej kwestii jest CRM. Stanowi podstawę wiedzy o klientach i umożliwia podejście “account-centric”.

 

Identyfikacja

Wykorzystaj informacje zgromadzone przez CRM i rozpoznaj najlepsze cele dla ABM.

 

Personalizacja

Stwórz ściśle spersonalizowane treści i dostarcz je swoim klientom.

 

Zaangażowanie

Dostosuj taktykę dla sprzedaży,marketingu i usług na podstawie danych na temat zaangażowania klientów.

 

Spostrzeżenia

Aby ocenić skuteczność kampanii monitoruj wskaźniki zaangażowania, świadomości oraz jakości leadów.

 

Jak zidentyfikować najlepszych klientów i dotrzeć do nich?

Podstawą skutecznej strategii ABM jest poprawna identyfikacja docelowych klientów. Korzystając ze swojego rozwiązania CRM znajdź tych z największym potencjałem, którzy dają największą szansę konwersji.

Zarówno działy sprzedaży jak i marketingu powinny zostać włączone w proces identyfikacji najbardziej wartościowych account’ów. Kiedy najlepszy z klientów zostanie zidentyfikowany, należy przystąpić do rozpoznania jakie treści są dla niego interesujące jak i którymi kanałami najlepiej do niego dotrzeć. W tym celu przydatny będzie Twój CRM, ale również social media mogą stanowić cenne źródło informacji na temat potrzeb i priorytetów Twojego klienta.

Jeśli docelowe accounty i ich potrzeby zostały zidentyfikowane, można wykorzystać je jako pewnego rodzaju szablon dla budowania innych strategii ABM. Z pewnością wspomoże to proces tworzenia profilu idealnego klienta

Stwórz odpowiednie narzędzia dla Twojego account-based marketing.

Dynamiczne treści 

 

Dotrzyj do swoich odbiorców przez dynamiczne i spersonalizowane treści.

Email 

 

Stwórz wysoce spersonalizowane e-maile aby zaangażować klientów.

Account Based Marketing - Eventy

Eventy 

 

Zgromadź Swoich klientów na różnego rodzaju spotkaniach, aby zapewnić im ciekawe doświadczenia i nawiązać indywidualny kontakt.

Social media 

 

Zadbaj o aktywność w mediach społecznościowych. Umożliwi Ci to dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów.

 

Wprowadź strategię account-based marketing w swojej organizacji.

Wielu klientów z sektora B2B skłania się ku zmianie dostawcy usług jeśli nie otrzymuje od niego spersonalizowanych treści. Zapewniając swoim klientom indywidualne podejście, automatycznie zwiększają się Twoje szanse na osiągniecie sukcesu i zbudowanie silnej relacji z klientem.

By skutecznie prowadzić strategię ABM konieczna jest lepsza współpraca działów sprzedaży, marketingu. Oba zespoły muszą zostać po równo zaangażowane przy:

  • kwalifikacji docelowych accountów
  • określaniu zaangażowania
  • decydowaniu jakie metryki zbierać
  • opracowywaniu strategii budowania relacji z klientami

Salesforce vs account-based marketing

Account-based marketing to przede wszystkim strategia marketingowa. Kluczem do ABM jest indywidualne podejście do klienta i postawienie go w centrum wszelkich interakcji. Strategie ABM dla każdej z firm będą wyglądać inaczej ze względu na różnice w celach biznesowych. Salesforce oferuje pełny wachlarz rozwiązań umożliwiających prowadzenie idealnej strategii ABM, by spełnić oczekiwania Twoich klientów i budować silniejsze relacje.

W jaki sposób narzędzia Salesforce mogą Ci pomóc?

W jaki sposób narzędzia Salesforce mogą Ci pomóc?

Jeśli prowadzisz firmę, Salesforce będzie Twoim codziennym wsparciem na każdym kroku. Salesforce to ekosystem stanowiący zbiór narzędzi, które podniosą jakość w każdym aspekcie działalności Twojej firmy i pracy Twoich pracowników.

 

MARKETING – SALESFORCE MARKETING CLOUD, SALESFORCE PARDOT

 

W procesie marketingowym, dzięki Salesforce Marketing Cloud i Salesforce Pardot, będziesz mógł skorzystać z automatyzacji działań, personalizacji contentu, zaawansowanych kreatorów dynamicznych treści reklamowych, dogłębnej analizy danych, narzędzi do sprzedaży krzyżowej czy skutecznych kampanii emailowych. Wreszcie będziesz mógł określić konkretne cele marketingowe, ale przede wszystkim będziesz miał możliwość sprawdzania ich progresu w czasie rzeczywistym.

 

 

 

SPRZEDAŻ – SALESFORCE SALES CLOUD

 

Twój dział sprzedaży posiądzie potężne narzędzie do prowadzenia skutecznego, spersonalizowanego procesu sprzedaży. Dzięki Salesforce Sales Cloud, możliwe będzie znacznie skuteczniejsze prognozowanie, większa elastyczność, dokładne wyceny, szybkie ofertowanie oraz lepsza komunikacja – zarówno wewnątrz firmy, jak i z klientem. Tutaj także nie zabraknie automatyzacji, która przyspieszy wiele czynności. To wszystko skróci długość cyklu sprzedaży, zmniejszy nakład pracy i zwiększy zyski.

 

Więcej o Salesforce Sales Cloud…

 

OBSŁUGA KLIENTA – SALESFORCE SERVICE CLOUD

 

Zapewnienie klientom zawsze sprawnej obsługi, wyprzedzanie ich oczekiwań i zaskakiwanie szybkimi reakcjami na zgłoszenia, będzie teraz codziennością! Salesforce Service Cloud umożliwi Twoim konsultantom natychmiastową reakcję na każdą potrzebę czy reklamację. Dzięki pełnej i łatwo dostępnej historii dotychczasowych interakcji z danym klientem, konsultant będzie doskonale przygotowany do rozmowy. Możliwość wielokanałowego kontaktu zapewni obsługiwanej osobie wygodę i dowolność w wyborze formy załatwienia sprawy.

 

Więcej o Salesforce Service Cloud…

 

CHMURA ORAZ INTEGRACJA NARZĘDZI SALESFORCE

 

Dzięki magazynowaniu danych w chmurze oraz ich integracji w czasie rzeczywistym, każdy Twój pracownik będzie mógł w dowolnym miejscu na ziemi i na dowolnym urządzeniu, tylko pod warunkiem łączności z Internetem, sprawdzić informacje dotyczące klienta, trwającego procesu sprzedaży czy np. statusu zadań powierzonych swoim podwładnym. Integracja danych pomiędzy narzędziami marketingowymi i sprzedażowymi, umożliwi tym działom bezproblemową współpracę w czasie rzeczywistym.

 

SKLEP INTERNETOWY – SALESFORCE COMMERCE CLOUD

 

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, Salesforce Commerce Cloud wspomoże Cię zadziwiająco skuteczną sztuczną inteligencją, doskonałym dostosowaniem do urządzeń mobilnych oraz szeregiem funkcji uprzyjemniających zakupy osobie odwiedzającej Twój sklep internetowy. Przy pomocy Salesforce stworzysz sklep przystosowany dla potrzeb sektora B2C, jak i B2B. Firmy, które korzystają z Commerce Cloud to m.in. Adidas, Converse, Ecco, L’Oréal, Lacoste, New Balance, Panasonic, Puma czy Samsonite.

 

Więcej o Salesforce Commerce Cloud…

 

SPOŁECZNOŚĆ – SALESFORCE COMMUNITY CLOUD

 

Mając do dyspozycji Salesforce Community Cloud, utworzysz w pełni funkcjonalne środowisko do rozwoju społeczności internetowej, w rekordowo krótkim czasie. Utrzymaj stały kontakt ze swoimi klientami, daj im możliwość dzielenia się wiedzą. Pokaż im, że Twoja firma realnie o nich dba i liczy się z ich opiniami i problemami.

 

Więcej o Salesforce Community Cloud…

 

Wykorzystując produkty Salesforce będziesz mógł zapewnić swoim klientom niespotykaną jakość obsługi na każdym kroku. Swoim pracownikom dasz również możliwość współpracy tak sprawnej i skutecznej, jak nigdy dotąd. Dzięki wszechstronnym możliwościom Salesforce Marketing Cloud i Salesforce Pardot oraz wsparciu wdrożeniowemu i bieżącemu ze strony firmy CRM Designer, będziesz mógł korzystać z najnowszych metod marketingowych, w pełni monitorować działania, a także obserwować trwające procesy sprzedażowe i marketingowe, mając dostęp do miarodajnych danych dotyczących ich opłacalności. Ciesz się sztuczną inteligencją, tysiącami dodatkowych aplikacji w Salesforce AppExchange, które na bieżąco zaspokoją Twoje dodatkowe potrzeby. Integruj Salesforce z ulubionymi aplikacjami (Gmail, Google Analytics, Google AdWords itd.). Korzystaj na co dzień z technologii numer 1 na świecie.

Lead generation – sztuka pozyskiwania klientów

Lead generation – sztuka pozyskiwania klientów

Czy zastanawiałeś się, kim w ogóle jest lead i na czym polega proces pozyskiwania nowych leadów (ang. lead generation)?

Pozyskiwanie leadów / klientów to proces sprzedażowo-marketingowy, który polega na tworzeniu zainteresowania i generowaniu zapytań o produkt lub usługę z oferty firmy. W ramach takiego procesu, wykorzystuje się strategie, technologie i narzędzia marketingowe, których zasób na rynku stale rośnie. Warto jednak zaznaczyć, że czynnik ludzki ma tu potężne znaczenie, tym bardziej w czasie, gdy podejście 1-to-1 jest tak istotne. Profesjonalne narzędzia pomagają właściwie przeprowadzić i wykorzystać każdy etap kontaktu między odbiorcą a dostawcą. W tym także o etap generowania leadów, w czym doskonale sprawdza się Salesforce Pardot. Pardot to narzędzie do zarządzania automatyzacją marketingu, głównie w procesach B2B. Pozwala profilować odbiorców treści marketingowych, tworzyć je, planować strategie marketingowe oraz umożliwia wygodną i skuteczną dystrybucję kreowanych treści.

Lead generation to nic innego jak sztuka pozyskiwania klientów.

Celem procesu generowania leadów jest pozyskiwanie jak największej liczby potencjalnych klientów. Prawidłowo przeprowadzony proces lead generation ma zapewnić, by były to osoby odpowiednio dobrane i potencjalnie zainteresowane produktem czy usługą. W tym celu, po drodze ma miejsce szereg zdarzeń, które pomagają ten cel osiągnąć. Wysyłane są newslettery czy dedykowane mailingi do starannie wyselekcjonowanych baz kontaktów. Osoby potencjalnie zainteresowane danym towarem czy usługą, kierowane są na specjalnie przygotowane landing pages, które poprzez różnego rodzaju bonusy, zachęcają do pozostawienia danych kontaktowych. Prowadzone są także działania w mediach społecznościowych, specjalne akcje marketingowe czy ograniczone czasowo promocje. To wszystko ma jeden cel – doprowadzić do tego, by konsument stał się leadem sprzedażowym w bazie firmy, a lead został możliwie szybko jej stałym, zadowolonym klientem. Zapraszamy do przeczytania innych naszych artykułów, m.in. poświęconych narzędziom Salesforce.

Zastanawiasz się, co to jest lead? Funkcjonuje sporo definicji, z których część jest nieco zbyt uproszczona, a inne z kolei często zawierają niepotrzebne komplikacje. Dlatego postanowiliśmy, że postaramy się krótko i zwięźle Ci to wyjaśnić.

Lead, zwany też leadem sprzedażowym, to konsument, chociaż stawianie tu znaku równości byłoby sporym uproszczeniem. Lead jest bowiem konsumentem, którego dane są w bazie konkretnej firmy – właśnie dla niej taki konsument to lead. Warto zaznaczyć, co to są leady w rozumieniu i ujęciu marketingowo-sprzedażowym, bo o takie nam chodzi.

Zatem… co to są leady?

Leady to osoby, które pozostawiły firmie swoje dane kontaktowe (np. w formularzu na stronie internetowej) lub same skontaktowały się z firmą, tym samym stając się w jej oczach potencjalnymi klientami. Firma może także sama zainicjować relację z leadem – np. poprzez mailing (i inne zautomatyzowane drogi) lub poprzez bezpośredni kontakt ze strony handlowca. Rzecz jasna, kontakt leada z firmą – w tej czy innej formie – ma z reguły miejsce w wyniku szeroko pojętych działań marketingowych w firmie. Lead dowiaduje się o istnieniu i ofercie firmy z reklam, artykułów czy eventów. Często uczestniczy także w ścieżce klienta (ang. customer journey) – starannie zaprogramowanej dla niego kombinacji punktów styku (kontaktu).

Ważne jest rozróżnienie na leady B2B i B2C. Te pierwsze to potencjalnie zainteresowane zakupem firmy. Nietrudno wywnioskować, co to lead B2C – to po prostu klient indywidualny.

Skoro wiesz już, co to znaczy lead, zapraszamy Cię do lektury innych naszych artykułów. Na pewno znajdziesz treści ciekawe dla Ciebie, także w tematyce leadów! 

5 powodów, dla których Twoja firma powinna korzystać z Salesforce

5 powodów, dla których Twoja firma powinna korzystać z Salesforce

1. Salesforce to elastyczność i wszechstronność

Salesforce to niekwestionowany lider na rynku CRM i Marketing Automation. Firma powstała w lutym 1999 roku i w tej chwili jest czwartym największym przedsiębiorstwem IT na świecie. Niemal nieograniczone możliwości techniczne, najlepsze kompetencje pracownicze na świecie, niezwykła innowacyjność, olbrzymi budżet – ta kombinacja powoduje, że do Twojej dyspozycji oddawane są narzędzia przemyślane i dopracowane w najmniejszych detalach, dostosowywane na bieżąco do realiów rynku i zapewniające Ci przewagę nad konkurencją.

2. Salesforce to elastyczność i wszechstronność

Każdy biznes jest inny,  ma unikalną specyfikę i wyzwania, dyktowane przez konkretny rynek i klienta. Także Twoja firma jest jedyna w swoim rodzaju. Dlatego wymaga idealnie dostosowanych narzędzi, które będą odpowiadały na jej potrzeby, a jednocześnie będę zoptymalizowane kosztowo. Właśnie to oferuje Ci Salesforce.

3. Salesforce to pełny dostęp w czasie rzeczywistym

Jesteśmy mobilni jak nigdy dotąd w historii i wiele wskazuje na to, że trend rosnący w tej kwestii nie ulegnie zmianie. Także Twoi pracownicy i Ty potrzebujecie dostępu do firmowych danych w różnych miejscach, o różnym czasie. Dzięki temu, że Salesforce funkcjonuje w 100% w chmurze, dostęp do potrzebnych informacji możliwy jest z dowolnego urządzenia, w dowolnym momencie. Potrzebny jest tylko internet!

4. Salesforce to wsparcie na każdym etapie

Wysokie wymagania wobec partnerów wdrożeniowych i serwisowych Salesforce zapewnią Ci najwyższą jakość obsługi na każdym etapie współpracy – od wdrożenia po codzienną obsługę. Potężna społeczność użytkowników Salesforce także nieraz okaże się pomocna w natychmiastowym rozwiązywaniu ew. problemów. Nigdy nie jesteś sam(a)!

5. Salesforce to dołączenie do grona najlepszych

Klienci korzystający z Salesforce to ponad 150 000 firm z całego świata. W tym 99 ze 100 najbogatszych firm wg Fortune – najlepsi wybierają właśnie Salesforce! Wg badań, klienci Salesforce podnoszą liczbę leadów o 27%, ich konwersja rośnie o 30%, a wolumen zakupów, na jakie się potem decydują, wzrasta aż o 47%. To przekłada się na pewny rozwój!

Tu znajdziesz opisy niektórych produktów SF!

Klient w centrum uwagi: Przedsprzedaż

Klient w centrum uwagi: Przedsprzedaż

Klient jest najważniejszy, tak twierdzi prawie każda firma. W praktyce wygląda to jednak różnie. Niniejszy artykuł rozpoczyna cykl Klient w centrum uwagi. Będziemy w nim opisywać na jakie istotne elementy obsługi klienta powinny zwrócić uwagę firmy, które chcą zbliżyć się do klienta i obsłużyć go najlepiej jak to możliwe. W konsekwencji dobrej obsługi ZAWSZE pojawiają się większe przychody.

Czym jest przedsprzedaż?

Przedsprzedażą zwykle nazywamy wszelkie świadome działania mające nakłonić naszego potencjalnego nabywcę do zakupu.
W takim podejściu zapominamy jednak, że prawdziwa przedsprzedaż to wszelkie interakcje jakie klient ma z naszą marką. (uwaga: przedsprzedażą nazywa się też często promocje oferujące produkt znacznie taniej przed jego oficjalną premierą, my jednak tym się tu nie zajmiemy).

Toteż etapem przedsprzedaży będzie w naszym rozumieniu, wszelki kontakt i interakcje z naszą marką bądź produktem przed jego zakupem. Mogą być wyzwalane przez nas bezpośrednio- wszelkie kampanie, obecność w Social Media, akcje PR . Mogą być również pośrednio – jakość obsługi klienta, jakość produktu, rekomendacja bądź odradzanie wyboru naszej marki przez obecnego klienta. Żeby doszło do sprzedaży warto dobrze zaplanować Przedsprzedaż. Wciąż pamiętajmy, że podstawą jest klient w centrum uwagi.

Planowanie przedsprzedaży

W planowaniu procesu przedsprzedaży mapuje się ścieżki klienta (Customer Journey).

Ścieżka klienta czyli Customer Journey

Ścieżka klienta czyli Customer Journey

Customer Journey jest to podróż klienta, korzystającego z naszych usług lub produktów, rozpoczynająca się jeszcze przed zakupem. Jeśli posiadamy sklep typu brick-and-mortar, Customer Journey rozpoczyna się od momentu zauważenia wystawy sklepowej i wejścia do sklepu. Zapach, rozłożenie towaru, atmosfera- to są te początkowe aspekty, z których znaczenia często nie zdajemy sobie sprawy. 

Customer Journey w sklepach internetowych

A jak to wygląda w przypadku biznesu prowadzonego tylko na platformach internetowych? Customer Journey rozpoczyna się od momentu wejścia na stronę sklepu. Tak jak w sklepach typu brick-and-mortar, bardzo istotne znaczenie ma layout strony, kolorystyka, łatwość poruszania się po stronie i odnajdywania produktu, który nas interesuje. Te, wydawałoby się, szczegóły mają często realny wpływ na to czy nasz potencjalny klient zdecyduje się dokonać zakupu. 

Co decyduje o zakupie?

Atrakcyjność produktu, niekoniecznie jest wyznacznikiem tego, że klient się zdecyduje na jego zakup, szczególnie w czasach tak ogromnej konkurencji jeśli chodzi o dostarczenie tego samego typu produktów, w praktycznie każdej dziedzinie. Kwestia form płatności, dostawy, możliwości zwrotu są to równie istotne aspekty, które często sprawiają, że nawet gdy nasz potencjalny klient ma wybrane produkty w koszyku, może wciąż zrezygnować z zakupu.

Customer Journey a obsługa posprzedażowa

Gdy nasz potencjalny klient stanie się klientem rzeczywistym, czyli dokona zakupu naszego produktu. Mogłoby się wydawać, że Customer Journey dobiegła końca. Nic bardziej mylnego. Należy pamiętać, że nasza opieka nad klientem nie kończy się na tym, że został “odhaczony” i czas się skupić na kimś nowym. To w jaki sposób przeprowadzany jest proces zwrotu, również ma wpływ na to czy klient decyduje się na zakup, a także na jego powrót do firmy. Świetnym przykładem firmy, która swoje kampanie marketingowe od lat opierają o system zwrotów jest Zalando. Dzięki temu, że zdają sobie sprawę, że Customer Journey nie kończy się na zakupie, zbudowali ogromne zaufanie i grupę lojalnych klientów. 

Zwroty to nie jedyny aspekt po-zakupowej opieki nad klientem. To również pozostanie w ciągłym kontakcie z naszymi klientami, przesyłanie im podziękowań za zaufanie, życzeń urodzinowych/świątecznych, czy przesyłania dalszych ofert. Ważne jest aby Customer Journey był traktowany jako proces w formie cyklu a nie linii prostej. W ten sposób zapewnimy najlepsze doświadczenia i zbudujemy lojalną bazę klientów. 

Czy klient B2B ma takie same wymagania jak klient B2C?

Czy klient B2B ma takie same wymagania jak klient B2C?

Jakie są różnice między klientami B2B a B2C? Czy ich wymagania są takie same, czy można stosować wobec nich jednakowe strategie marketingowe? Odpowiedź na te pytania należy rozpocząć od wspomnienia o dość nowym modelu relacji dostawców z klientami- B2B2C (ang. Business-to-Business-to-Consumer). Są to relacje będące w pewnym sensie odpowiedzią na zmieniające się potrzeby przedstawicieli sektora B2B.

Obecnie, osoba decyzyjna w kwestii zakupów firmowych, to przede wszystkim człowiek, czyli jednostka, która ma swoje emocje, swój gust i swój system wartości, którymi kieruje się na co dzień. Ten zespół indywidualnych cech decyduje o jego codziennych zakupach jako indywidualnego konsumenta, co przekłada się także na życie zawodowe i skutkuje przyzwyczajeniem do komfortu zakupów, jaki oferują swoim klientom firmy działające w trybie B2C.

Taki człowiek świadomie oczekuje podobnej wygody także w zakupach firmowych, toteż dostawcy B2B muszą coraz mocniej stawiać na relacje 1-to-1, zmieniające stosunki z klientami z biznesowych i profesjonalnych na nieco bardziej bezpośrednie, emocjonalne, związane z budowaniem więzi i dostrzeganiem potrzeb nie tylko firmy, ale także człowieka po drugiej stronie. Pod względem wymagań dot. jakości, wygody i sposobu obsługi klienta B2B należy dzisiaj traktować na równi z B2C. Należy jednak pamiętać, że zapotrzebowanie klienta B2C może różnić się od klienta B2B. Jest to przede wszystkim różnica w ilości produktów ale często również w ich typie i zastosowaniu. 

Marketing B2B i jego główny cel, jakim jest generowanie leadów polega na budowaniu osobistych relacji, które mają na celu doprowadzenie do długoterminowych relacji z klientem, opartych na zaufaniu. Dlatego budowanie relacji w marketingu B2B, zwłaszcza podczas cyklu zakupowego, ma kluczowe znaczenie. Transakcje w modelu B2B często opiewają w wysokie kwoty i są powtarzalne, tak więc nieraz mają bezpośredni wpływ na “być lub nie być” biznesu. Podczas gdy głównym celem marketingu B2B, celem marketingu B2C jest nakierowanie uwagi konsumentów na produkty i zmotywowanie ich do zakupu. Do tego ważne jest bardzo skupienie się na stworzeniu możliwie najbliższej ideałowi Customer Journey, o której pisaliśmy tutaj.

Salesforce Pardot – dla kogo jest i co pozwala osiągnąć?

Salesforce Pardot – dla kogo jest i co pozwala osiągnąć?

Salesforce Pardot to narzędzie z zakresu Marketing Automation, zaprojektowane dla podmiotów funkcjonujących w ramach relacji B2B.
Z racji swej specyfiki i wielu zalet, często stosowany jest także przez firmy B2C. Przede wszystkim, Pardot to świetny kreator ścieżki klienta, pozwalający w szczegółach zaplanować kampanię o dowolnym celu i specyfice.

Tworzenie ścieżki w postaci graficznego schematu, jest przy pomocy Pardot wyjątkowo przyjemne i intuicyjne.


Kolejna funkcja to niezawodny system mailingowy, umożliwiający zaprojektowanie wielu szablonów mailowych oraz staranne zaplanowanie wysyłki maili do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Pardot to także stały monitoring prowadzonej kampanii, obejmujący wiele szczegółowych informacji na temat jej skuteczności i podpowiadający korzystne modyfikacje.


Narzędzie zbiera szczegółowe dane dotyczące prospectów/leadów biorących udział w kampanii, dokonuje zaawansowanego scoringu i pozwala osiągać najwyższe możliwe wskaźniki konwersji. Dodatkowo, Pardot można łatwo i skutecznie zintegrować z Salesforce Sales Cloud, co pozwala nie tylko na wygodne przekazywanie przygotowanych do zakupu klientów handlowcom, ale także podnosi znacząco komfort i efektywność współpracy działów marketingu i sprzedaży.