Kampania powitalna – dlaczego jest tak ważna?

Kampania powitalna to zabieg marketingowy, który ma na celu wprowadzenie Twojego klienta we współpracę z Twoją firmą w sposób, który utwierdzi go w przekonaniu, że dokonał właściwego wyboru. Tak jak Ty chcesz być życzliwie i profesjonalnie powitany w restauracji, w której postanowiłeś spędzić wieczór, a tym samym pozostawić swoje pieniądze, tak Twój klient oczekuje tego, że podziękujesz mu za podjętą decyzję, przedstawisz mu pokrótce swój biznes, wskażesz pierwsze kroki, a także zadeklarujesz pomoc w kolejnych etapach współpracy.

Kampania powitalna w procesie sprzedaży odgrywa ważną rolę, ponieważ w pewnym sensie nadaje ton rozpoczynającej się relacji. Jeśli wyślesz odbiorcy właściwe sygnały, pokażesz, że Ci na nim zależy i że doceniasz jego wybór, a także podkreślisz atrakcyjność i korzyści płynące z Twojej oferty, zrobisz doskonały wstęp do długiej, trwałej relacji. Pamiętaj o tym, by w kampanii powitalnej zawrzeć prosty, namacalny dowód istnienia tych korzyści – np. studium przypadku czy innego rodzaju opis benefitów, na które Twój nowy klient może liczyć. Powitaj go gorąco!