Kampania wdrożeniowa (inaczej: wprowadzająca) to kompaktowy, skondensowany zbiór informacji dla Twojego nowego klienta, kontrahenta czy subskrybenta. Obok kampanii powitalnej, to główny środek przekazu. Na jego podstawie Twój odbiorca wyrobi sobie wstępną opinię na temat Ciebie jako partnera. Dlatego niezwykle ważne jest wzbudzenie zaufania. Znacznie łatwiej utrzymać jego wysoki poziom u swoich klientów niż choćby raz pozwolić na jego utratę i musieć ponownie je zdobywać.

Drugi efekt, który pomoże osiągnąć poprawnie przeprowadzona kampania wdrożeniowa, to utwierdzenie odbiorcy w przekonaniu, że dokonał trafnego wyboru dostawcy. Można to zrobić poprzez ukazanie firmy jako profesjonalnego, rzetelnego, ugruntowanego na rynku partnera, który daje pewność, spokój i solidność we współpracy. By ułatwić odbiorcy kolejne kroki, warto też przedstawić w ramach wdrożenia skondensowany obraz oferty firmy. Należy przedstawić, w jakich sprawach, sytuacjach i problemach firma jest w stanie pomóc i co konkretnie ma do zaoferowania. Skuteczną kampanię marketingową stworzysz przy pomocy narzędzi do automatyzacji marketingu, takich jak Salesforce Pardot czy Salesforce Marketing Cloud.