Kampanie przypominające to kolejny rodzaj kampanii, który wymaga doprecyzowania dot. nazewnictwa. W tym przypadku mówimy o top-of-mind campaign. Głównym zadaniem tych działań jest utrzymać świeże i aktualne informacje na temat firmy, jej produktów czy usług, w umyśle odbiorcy.

Kampanie przypominające mogą funkcjonować jako odrębna ścieżka klienta. Ścieżka tę stosujemy wobec potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy odbiorców. Szczególnie z tymi, z którymi utraciliśmy kontakt lub też jako element istniejącej, większej kampanii promocyjnej. W pierwszym przypadku jest to kampania mająca na celu ponowne zaangażowanie leadów w interakcje z firmą. W drugim, jako część szerszej strategii, kampania przypominająca stosowana jest w innej formie. Jej głównymi odbiorcami są klienci, którzy nie zareagowali tak, jak to zostało założone w celach kampanii. Na przykład nie skorzystali z kuponu promocyjnego na zakup produktu lub usługi, przez założony z góry czas. Po jego minięciu, twórcy kampanii, którzy nie chcą stracić potencjalnych leadów mogą podejmować próby ponownego zdobycia ich uwagi. Mogą to robić poprzez regularne przypominanie o produkcie/usłudze, w postaci np. ciekawostek, zaproszeń, promocji czy przesyłania zestawień/porównań z konkurencyjnymi ofertami na rynku.

Co jest potrzebne do tego, aby nasza kampania przypominająca była skuteczna?

Kampania przypominająca skutecznie pielęgnuje lead’y tylko wtedy, gdy w używamy do niej odpowiednich treści. Tworzymy zaangażowanie wśród odbiorców na wiele różnych sposobów. Dodajemy interesujące posty na blogu, pomocne treści stron, z których sami korzystamy. Ogółem, staramy dzielić się wszelkim contentem związanym z pokrewnymi tematami, jest to dobry przepis na podtrzymanie długoterminowego zainteresowania. Następnie musimy obserwować kluczowe działania, które mogą wskazywać nam na to, że  nasze lead’y są faktycznie zainteresowane zgłębianiem szczegółów dotyczących naszej rzeczywistej oferty.

Każdy w swoim tempie

Obserwowanie zachowań odbiorców jest bardzo istotne w ocenie skuteczności obecnej formy kampanii przypominającej. Odbiorcy takiej kampani są jeszcze przed etapem zakupu. Tak więc każdy z naszych potencjalnych klientów może być na różnych etapach swojej Customer Journey. Jeden może realnie zastanawiać się nad zakupem i być gotowy do rozmowy ze sprzedawcą. Podczas gdy inny może znajdować się na samym początku procesu i nie być gotowy na podejmowanie decyzji odnośnie zakupu naszego produktu przez jeszcze wiele miesięcy. Kluczowe jest to abyśmy śledzilli sygnały aktywności naszych lead’ów. Dzięki temu będziemy mogli skierować potencjalnych klientów do różnych segmentów marketingowych, lepiej dostosowanych do tego, w którym momencie ich Customer Journey się znajdują. Jest to kluczowe dla sukcesu kampanii przypominającej.  Zapewnia, że otrzymują właściwą wiadomość we właściwym czasie, a ich relacja z naszą firmą będzie się stopniowo polepszać.