Klient jest najważniejszy, tak twierdzi prawie każda firma. W praktyce wygląda to jednak różnie. Niniejszy artykuł rozpoczyna cykl Klient w centrum uwagi. Będziemy w nim opisywać na jakie istotne elementy obsługi klienta powinny zwrócić uwagę firmy, które chcą zbliżyć się do klienta i obsłużyć go najlepiej jak to możliwe. W konsekwencji dobrej obsługi ZAWSZE pojawiają się większe przychody.

Czym jest przedsprzedaż?

Przedsprzedażą zwykle nazywamy wszelkie świadome działania mające nakłonić naszego potencjalnego nabywcę do zakupu.
W takim podejściu zapominamy jednak, że prawdziwa przedsprzedaż to wszelkie interakcje jakie klient ma z naszą marką. (uwaga: przedsprzedażą nazywa się też często promocje oferujące produkt znacznie taniej przed jego oficjalną premierą, my jednak tym się tu nie zajmiemy).

Toteż etapem przedsprzedaży będzie w naszym rozumieniu, wszelki kontakt i interakcje z naszą marką bądź produktem przed jego zakupem. Mogą być wyzwalane przez nas bezpośrednio- wszelkie kampanie, obecność w Social Media, akcje PR . Mogą być również pośrednio – jakość obsługi klienta, jakość produktu, rekomendacja bądź odradzanie wyboru naszej marki przez obecnego klienta. Żeby doszło do sprzedaży warto dobrze zaplanować Przedsprzedaż. Wciąż pamiętajmy, że podstawą jest klient w centrum uwagi.

Planowanie przedsprzedaży

W planowaniu procesu przedsprzedaży mapuje się ścieżki klienta (Customer Journey).