Salesforce Marketing Cloud jest zbiorem narzędzi, dzięki którym stworzysz doskonałe kampanie marketingowe, kierowane do klienta indywidualnego. To potężna platforma, dostosowana do charakterystyki działalności typu B2C, służąca do kreowania i zarządzania relacjami z klientami. Pozwala starannie planować efektywne i wysoce angażujące mailingi, kampanie w social media czy wszelkiego rodzaju reklamy cyfrowe, których rezultaty są w pełni mierzalne. Wdrażanie Twoich nowych kampanii będzie czystą przyjemnością, dzięki intuicyjnej obsłudze produktów Salesforce, zaś dzięki integracji z systemami takimi jak Salesforce Sales Cloud, wykorzystasz pełną moc technologii Salesforce.

Tworzenie ścieżek doświadczeń (ang. customer journeys) dla Twoich klientów, opartych o założenia 1:1 (ang. one-to-one), a także ich modyfikowanie wedle potrzeb, jest łatwe i przyjemne. Dzięki metodzie “przeciągnij i upuść”, utworzysz ścieżkę w postaci graficznego schematu, gdzie łącząc poszczególne elementy, ustalisz kolejność, rodzaj interakcji czy odstępy czasowe. Realizacja ścieżki odbywa się poprzez następowanie po sobie kombinacji elementów. Muszą one zostać aktywowane w wyniku podjęcia określonego działania (z reguły po stronie leada) lub są w pełni zautomatyzowane, by kolejny Twój krok w komunikacji z klientem został wykonany np. w reakcji na jakąś jego czynność. Co kluczowe, Marketing Cloud sprawi, by każdy taki krok miał miejsce we właściwym czasie i prowadził bezpośrednio do celu w postaci konwersji. W ten sposób, dzięki Marketing Cloud, zaplanujesz indywidualną ścieżkę dla każdego klienta, która będzie spersonalizowana i zautomatyzowana, a klient nie tylko dokona zakupu, ale będzie pod wielkim wrażeniem jakości kontaktu i współpracy z Twoją firmą.

Zintegrowane narzędzia do zarządzania interakcjami z klientami, w tym komunikacją mailową, telefoniczną czy poprzez social media, wsparte personalizacją treści czy kompleksową analizą predykcyjną, zapewniają leadom doskonałe warunki, by podjąć współpracę właśnie z Twoją firmą. Obecnie, to klient dyktuje warunki na rynku. W związku z tym, powinieneś zadbać o to, by dobrze go poznać, na bieżąco spełniać jego wymagania, sprawdzać zachowania, we właściwy sposób reagować na akcje, a kombinacja tych elementów umożliwi komunikację opartą o ideę 1:1.

Sprawdzaj wyniki, udoskonalaj metody, zyskuj więcej z Salesforce Marketing Cloud

Mierzenie wyników pracy Twojego działu marketingu jest kluczowe. Pozwala planować, ulepszać i kontrolować podejmowane działania. Korzystając z Marketing Cloud, sprawdzisz efektywność wszelkich prowadzonych kampanii mailingowych czy realizowanych poprzez social media, dokonasz właściwej segmentacji klientów, zastosujesz A/B testing, a dzięki tym elementom możliwe stanie się coraz lepsze planowanie i realizacja Twoich kampanii. Dzięki możliwości uzyskania wielu danych profilowych nowych użytkowników oraz ciągłego doskonalenia ścieżki kontaktu, jaka jest dla nich przygotowywana, możesz dostarczyć leadom jeszcze lepszych doświadczeń marketingowo-sprzedażowych, lepiej organizować przekaz dla obecnych klientów, a do nowych docierać szybciej i skuteczniej.

W ramach Marketing Cloud, wreszcie będziesz mógł określić konkretne cele marketingowe, ale przede wszystkim będziesz miał możliwość sprawdzania ich progresu w czasie rzeczywistym. To da Ci pełną kontrolę i możliwość reagowania na niedoskonałości w trybie natychmiastowym. Zyskasz bezcenną wartość w swojej firmie, jaką jest pewność, że komunikat trafi do adresata we właściwym czasie, będzie miał odpowiednią treść i będzie dostosowany do aktualnego etapu w cyklu życia klienta. Twoi odbiorcy uzyskają najwyższy dostępny poziom obsługi, a to przełoży się na zwiększenie wolumenu zamówień i poleceń pomiędzy klientami.

Warto także zapoznać się Salesforce Pardot – produktem Salesforce dla podmiotów działających w formule B2B.