Marketing B2C – Salesforce Marketing Cloud

salesforce marketing cloud

Salesforce Marketing Cloud jest zbiorem narzędzi, dzięki którym stworzysz doskonałe kampanie marketingowe, kierowane do klienta indywidualnego. To potężna platforma, dostosowana do charakterystyki działalności typu B2C, służąca do kreowania i zarządzania relacjami z klientami. Pozwala starannie planować efektywne i wysoce angażujące mailingi, kampanie w social media czy wszelkiego rodzaju reklamy cyfrowe, których rezultaty są w pełni mierzalne. Wdrażanie Twoich nowych kampanii będzie czystą przyjemnością, dzięki intuicyjnej obsłudze produktów Salesforce, zaś dzięki integracji z systemami takimi jak Salesforce Sales Cloud, wykorzystasz pełną moc technologii Salesforce.

Tworzenie ścieżek doświadczeń (ang. customer journeys) dla Twoich klientów, opartych o założenia 1:1 (ang. one-to-one), a także ich modyfikowanie wedle potrzeb, jest łatwe i przyjemne. Dzięki metodzie “przeciągnij i upuść”, utworzysz ścieżkę w postaci graficznego schematu, gdzie łącząc poszczególne elementy, ustalisz kolejność, rodzaj interakcji czy odstępy czasowe. Realizacja ścieżki odbywa się poprzez następowanie po sobie kombinacji elementów. Muszą one zostać aktywowane w wyniku podjęcia określonego działania (z reguły po stronie leada) lub są w pełni zautomatyzowane, by kolejny Twój krok w komunikacji z klientem został wykonany np. w reakcji na jakąś jego czynność. Co kluczowe, Marketing Cloud sprawi, by każdy taki krok miał miejsce we właściwym czasie i prowadził bezpośrednio do celu w postaci konwersji. W ten sposób, dzięki Marketing Cloud, zaplanujesz indywidualną ścieżkę dla każdego klienta, która będzie spersonalizowana i zautomatyzowana, a klient nie tylko dokona zakupu, ale będzie pod wielkim wrażeniem jakości kontaktu i współpracy z Twoją firmą.

Zintegrowane narzędzia do zarządzania interakcjami z klientami, w tym komunikacją mailową, telefoniczną czy poprzez social media, wsparte personalizacją treści czy kompleksową analizą predykcyjną, zapewniają leadom doskonałe warunki, by podjąć współpracę właśnie z Twoją firmą. Obecnie, to klient dyktuje warunki na rynku. W związku z tym, powinieneś zadbać o to, by dobrze go poznać, na bieżąco spełniać jego wymagania, sprawdzać zachowania, we właściwy sposób reagować na akcje, a kombinacja tych elementów umożliwi komunikację opartą o ideę 1:1.

Sprawdzaj wyniki, udoskonalaj metody, zyskuj więcej z Salesforce Marketing Cloud

Mierzenie wyników pracy Twojego działu marketingu jest kluczowe. Pozwala planować, ulepszać i kontrolować podejmowane działania. Korzystając z Marketing Cloud, sprawdzisz efektywność wszelkich prowadzonych kampanii mailingowych czy realizowanych poprzez social media, dokonasz właściwej segmentacji klientów, zastosujesz A/B testing, a dzięki tym elementom możliwe stanie się coraz lepsze planowanie i realizacja Twoich kampanii. Dzięki możliwości uzyskania wielu danych profilowych nowych użytkowników oraz ciągłego doskonalenia ścieżki kontaktu, jaka jest dla nich przygotowywana, możesz dostarczyć leadom jeszcze lepszych doświadczeń marketingowo-sprzedażowych, lepiej organizować przekaz dla obecnych klientów, a do nowych docierać szybciej i skuteczniej.

W ramach Marketing Cloud, wreszcie będziesz mógł określić konkretne cele marketingowe, ale przede wszystkim będziesz miał możliwość sprawdzania ich progresu w czasie rzeczywistym. To da Ci pełną kontrolę i możliwość reagowania na niedoskonałości w trybie natychmiastowym. Zyskasz bezcenną wartość w swojej firmie, jaką jest pewność, że komunikat trafi do adresata we właściwym czasie, będzie miał odpowiednią treść i będzie dostosowany do aktualnego etapu w cyklu życia klienta. Twoi odbiorcy uzyskają najwyższy dostępny poziom obsługi, a to przełoży się na zwiększenie wolumenu zamówień i poleceń pomiędzy klientami.

Warto także zapoznać się Salesforce Pardot – produktem Salesforce dla podmiotów działających w formule B2B.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *