Optymalizacja pod kątem wyszukiwania głosowego

Voice Search czyli z ang. wyszukiwanie głosowe to technologia umożliwiająca nam wyszukiwanie informacji poprzez wypowiadanie interesujących nas haseł na głos, zastępująca tradycyjne wpisywanie ręczne w polu wyszukiwania. Wyszukiwanie głosowe jest dostarczane zazwyczaj w formie aplikacji ale może być równie dobrze w formie usługi. Aplikacje wyszukiwania głosowego, takie jak Google Mobile App opierają swoje działanie się na oprogramowaniach, które rozpoznają mowę. Niestety ich działanie ma jak narazie ograniczoną ilość języków, z którymi płynnie działają.

 

Jak strategicznie zoptymalizować wyszukowanie głosowe?

 

Do optymalizacji wyszukiwania głosowego przyczynią się:

  • Skupienie na słowach kluczowych, które mają dobrą konwersję
  • Zwięzłe, trafne i atrakcyjne treści, z odpowiednim kontekstem
  • Wykorzystanie danych w czasie rzeczywistym i badań zachowań konsumenckich
  • Używanie najczęściej używanych słów w często zadawanych pytaniach typu; co? kiedy? gdzie? kto? jak? dlaczego? etc.
  • Czytelne informacje dla różnych wyszukiwarek i odwiedzających (globalna perspektywa)
  • Użycie znaczników schematu, aby odpowiednio oznaczyć swoją treść

Wyszukiwanie głosowe w liczbach

 

Oto kilka statystyk, które pokazują na jak dużą skalę działa voice search:

 

  • 1/5 zapytań w Google to wyszukiwania głosowe podał dyrektor generalny  Google Sundar Pichai
  • W badaniu trendów SEO na rok 2017 i późniejsze lata wyszukiwanie głosowe znalazło się na trzecim miejscu
  • eMarketer donosi iż 39,4% internautów w USA używa asystenta głosowego przynajmniej raz w miesiącu.
  • 70% wszystkich odpowiedzi pochodzących z wyszukiwań głosowych miało funkcję SERP (Search Engine Results Page) według badania przeprowadzonego przez SEMrush
  • Według BrightLocal 56% wszystkich wyszukiwań głosowych odbywa się na smartfonie
  • Laboratoria głosowe wykazują, że w obiegu znajdują się łącznie 33 miliony urządzeń, które rozpoznając głos

 

Korzystanie z wyszukiwania głosowego pomimo, że wszystkim dobrze znane i używane nie jest jeszcze w szczycie. Wiele urządzeń i języków nie jest jeszcze dobrze skalibrowanych i nie daje satysfakcjonujących nas wyników. Musimy uzbroić się w cierpliwość, jak z każdą technologią, przed voice search jeszcze długa droga ale na pewno nie jest uboga w potencjał. Wyobraźmy sobie, że za pare/parenaście lat kluczyki do samochodów odejdą w niepamieć a my swoje ukochane auto będziemy mogli otwierać wybraną przez nas komendą głosową bądź inną niesamowitą biotechnologią. How exciting is that?

 

Zapraszamy do lektury naszego poprzedniego artykułu Co oznaczają zmiany prywatności przeglądarek dla marketerów?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *