Salesforce Pardot to narzędzie z zakresu Marketing Automation, zaprojektowane dla podmiotów funkcjonujących w ramach relacji B2B.
Z racji swej specyfiki i wielu zalet, często stosowany jest także przez firmy B2C. Przede wszystkim, Pardot to świetny kreator ścieżki klienta, pozwalający w szczegółach zaplanować kampanię o dowolnym celu i specyfice.

Tworzenie ścieżki w postaci graficznego schematu, jest przy pomocy Pardot wyjątkowo przyjemne i intuicyjne.


Kolejna funkcja to niezawodny system mailingowy, umożliwiający zaprojektowanie wielu szablonów mailowych oraz staranne zaplanowanie wysyłki maili do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Pardot to także stały monitoring prowadzonej kampanii, obejmujący wiele szczegółowych informacji na temat jej skuteczności i podpowiadający korzystne modyfikacje.


Narzędzie zbiera szczegółowe dane dotyczące prospectów/leadów biorących udział w kampanii, dokonuje zaawansowanego scoringu i pozwala osiągać najwyższe możliwe wskaźniki konwersji. Dodatkowo, Pardot można łatwo i skutecznie zintegrować z Salesforce Sales Cloud, co pozwala nie tylko na wygodne przekazywanie przygotowanych do zakupu klientów handlowcom, ale także podnosi znacząco komfort i efektywność współpracy działów marketingu i sprzedaży.