Salesforce Service Cloud to zbiór takich właśnie narzędzi i bez wątpienia jest to system najwyższej klasy. Przede wszystkim, platforma ta pomaga stworzyć maksymalnie szybką i efektywną ścieżkę od zgłoszenia sprawy serwisowej do jej rozwiązania. Nie jest to jednak jedyna funkcja Salesforce Service Cloud.
Jedna platforma- wiele możliwości
Platforma posiada wiele użytecznych funkcji, takich jak:
- Częściowa automatyzacja utworzenia sprawy serwisowej w systemie po jej przyjęciu przez konsultanta.
- Możliwość automatyzacji procesu przydzielania spraw właściwym działom czy osobom.
- Sugestie ze strony systemu dotyczące sposobów rozwiązania danej sprawy.
- Możliwość szybkiego i wielokanałowego kontaktu z klientem.
- Łatwy dostęp do danych odnośnie klienta, posiadanych przez niego produktów i usług czy też dotychczasowej historii kontaktów.
- Dostęp do danych klienta może posiadać każdy pracownik firmy.
Dlaczego warto zainwestować w Service Cloud?
Ta część platformy Salesforce koncentruje się na zapewnieniu wsparcia i pomocy klientom. Pomaga to w retencji klientów, zwiększeniu ich satysfakcji i lojalności. Jego wyjątkowość polega na zapewnieniu szybszej obsługi w porównaniu z tradycyjnymi metodami, indywidualnym podejściu do potrzeb każdego klienta i proaktywnym podejściu do problemów klientów. To ostatecznie poprawia doświadczenie klienta, a tym samym lojalność, która z kolei ma dobry wpływ na sprzedaż.
Usługa Service Cloud ma na celu zwiększenie wydajności organizacji i zwiększenie satysfakcji klientów, zapewniając łatwy dostęp do funkcji samopomocy i usprawniając wszystkie interakcje z obsługą klienta. Za pośrednictwem samoobsługowego portalu Service Cloud użytkownicy mają możliwość stać się częścią niestandardowej, markowej społeczności. Łączy ich z podobnie myślącymi użytkownikami, aby dzielić się wiedzą na ważne tematy dotyczące wszelkich aspektów obsługi klienta i najbardziej efektywnego wykorzystania platformy Service Cloud.
Należy pamiętać, że Customer Journey tak naprawdę nigdy się nie kończy, a obsługa posprzedażowa to bardzo istotna część całego cyklu. Tak więc warto zainwestować w narzędzie Service Cloud, aby w jak najbardziej wydajny sposób ulepszyć ten proces.