Wyobraź sobie, że Twoi klienci mają do dyspozycji doskonale funkcjonującą platformę dyskusyjną, dzięki której mogą samodzielnie rozwiązać każdy swój problem, rozwiać wątpliwości czy skontaktować się w wybrany przez siebie sposób ze społecznością skupioną wokół Twoich produktów lub z pracownikiem obsługi klienta w Twojej firmie. Każda wizyta klienta na tego typu stronie będzie się wiązała ze spersonalizowanymi doświadczeniami oraz pewnością, że jego problem zostanie rozwiązany szybko i sprawnie.

Takie rozwiązanie to przede wszystkim ułatwienie, polegające na umożliwieniu samopomocy (self-service) pomiędzy użytkownikami. Klient, który ma jakąkolwiek wątpliwość dotyczącą produktu, który u Ciebie zakupił, może uzyskać potrzebne odpowiedzi bez ograniczeń czasowych. Nie wychodząc z domu, nie czekając na połączenie telefoniczne z infolinią. Ponieważ społeczność Twoich klientów stale się rozwija, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś już poruszył temat problemu, który trapi danego użytkownika i wystarczy mu kilka minut, by znaleźć właściwy wątek dyskusyjny, a dzięki niemu rozwiązanie.

Jeśli go jednak nie znajdzie, może samodzielnie taki wątek/temat utworzyć, a jeśli nie otrzyma szybko pomocy ze strony społeczności, Twoi pracownicy zostaną o tym powiadomieni i wkroczą do akcji, kontaktując się poprzez forum lub bezpośrednio. Przy rejestracji na forum, użytkownik poda dane, które pozwolą go zidentyfikować i połączyć z profilem klienta w Twoim CRM-ie. Dzięki temu, każda interakcja będzie się opierała na świetnym przygotowaniu merytorycznym ze strony Twojego konsultanta, co uczyni go w oczach klienta profesjonalistą.

Salesforce Community Cloud umożliwia także stworzenie wewnętrznego forum dyskusyjnego dla pracowników czy partnerów Twojej firmy. Tego rodzaju platforma, połączona z bazą wiedzy, która służy pracownikom na co dzień, to wygodny sposób komunikacji bieżącej. Jest to również właściwe miejsce do “magazynowania” informacji i wiedzy, do których w każdej chwili można sięgnąć. Współpraca partnerska pomiędzy Twoją firmą a dostawcami, dystrybutorami czy serwisantami, stanie się dzięki temu sprawniejsza, a wiele spraw będzie można załatwić od ręki.

Stwórz własną społeczność z Salesforce Community Cloud

Do tworzenia dowolnego rodzaju forum dyskusyjnego służy wygodne narzędzie o nazwie Community Builder. Jest to program, który umożliwia wybór elementów wizualnych i funkcjonalnych w sposób intuicyjny i łatwy, dzięki oparciu o szablony, których elementy dodaje się lub modyfikuje dzięki metodom takim jak “przeciągnij i upuść”. Rzecz jasna, forum utworzone przy pomocy Community Buildera jest automatycznie zoptymalizowane do współpracy z urządzeniami mobilnymi. Wielką zaletą takiego sposobu tworzenia jest prostota, która powoduje, że nie ma konieczności angażowania w cały proces programistów, co do tej pory było z reguły koniecznością. Dużą część portalu dyskusyjnego można stworzyć samodzielnie, a profesjonalna pomoc potrzebna może być tylko w niewielkiej skali. Możliwość brandingu portalu dyskusyjnego zapewnia z kolei dostosowanie wizerunkowe i dopasowanie do przyjętej estetyki wizualnej materiałów firmowych.

Integracja Community Cloud z innymi narzędziami Salesforce, np. Salesforce Sales Cloud, przynosi korzyści w postaci dostępu do wielu informacji w jednym miejscu, możliwości logowania do całego systemu przy pomocy jednej kombinacji loginu i hasła oraz kontroli nad wszystkimi aspektami działania firmy w sposób szybki, logiczny i niezawodny. Dodatkowe funkcje, o które można wzbogacić tworzoną platformę komunikacyjną, to np. kompleksowe programy lojalnościowe, możliwość zamawiania produktów czy dostęp do list najczęściej zadawanych pytań (FAQ). Możliwe jest także korzystanie z Chattera, czyli wewnętrznego czatu, dającego natychmiastowy, wygodny kontakt. Chatter umożliwia m.in. załączanie plików, oznaczanie użytkowników i np. umawianie spotkań.

Nauka korzystania z Community Cloud, podobnie jak innych produktów Salesforce, np. Salesforce Commerce Cloud czy Salesforce Marketing Cloud możliwa jest poprzez wygodną platformę edukacyjną o nazwie Trailhead, gdzie w dowolnie wybranym czasie i tempie można opanować tajniki poszczególnych elementów środowiska Salesforce, w skali umożliwiającej zrozumienie i swobodne korzystanie z nich.