Społeczność – Salesforce Community Cloud

Salesforce Community Cloud

Wyobraź sobie, że Twoi klienci mają do dyspozycji doskonale funkcjonującą platformę dyskusyjną, dzięki której mogą samodzielnie rozwiązać każdy swój problem, rozwiać wątpliwości czy skontaktować się w wybrany przez siebie sposób ze społecznością skupioną wokół Twoich produktów lub z pracownikiem obsługi klienta w Twojej firmie. Każda wizyta klienta na tego typu stronie będzie się wiązała ze spersonalizowanymi doświadczeniami oraz pewnością, że jego problem zostanie rozwiązany szybko i sprawnie.

Takie rozwiązanie to przede wszystkim ułatwienie, polegające na umożliwieniu samopomocy (self-service) pomiędzy użytkownikami. Klient, który ma jakąkolwiek wątpliwość dotyczącą produktu, który u Ciebie zakupił, może uzyskać potrzebne odpowiedzi bez ograniczeń czasowych. Nie wychodząc z domu, nie czekając na połączenie telefoniczne z infolinią. Ponieważ społeczność Twoich klientów stale się rozwija, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś już poruszył temat problemu, który trapi danego użytkownika i wystarczy mu kilka minut, by znaleźć właściwy wątek dyskusyjny, a dzięki niemu rozwiązanie.

Jeśli go jednak nie znajdzie, może samodzielnie taki wątek/temat utworzyć, a jeśli nie otrzyma szybko pomocy ze strony społeczności, Twoi pracownicy zostaną o tym powiadomieni i wkroczą do akcji, kontaktując się poprzez forum lub bezpośrednio. Przy rejestracji na forum, użytkownik poda dane, które pozwolą go zidentyfikować i połączyć z profilem klienta w Twoim CRM-ie. Dzięki temu, każda interakcja będzie się opierała na świetnym przygotowaniu merytorycznym ze strony Twojego konsultanta, co uczyni go w oczach klienta profesjonalistą.

Salesforce Community Cloud umożliwia także stworzenie wewnętrznego forum dyskusyjnego dla pracowników czy partnerów Twojej firmy. Tego rodzaju platforma, połączona z bazą wiedzy, która służy pracownikom na co dzień, to wygodny sposób komunikacji bieżącej. Jest to również właściwe miejsce do “magazynowania” informacji i wiedzy, do których w każdej chwili można sięgnąć. Współpraca partnerska pomiędzy Twoją firmą a dostawcami, dystrybutorami czy serwisantami, stanie się dzięki temu sprawniejsza, a wiele spraw będzie można załatwić od ręki.

Stwórz własną społeczność z Salesforce Community Cloud

Do tworzenia dowolnego rodzaju forum dyskusyjnego służy wygodne narzędzie o nazwie Community Builder. Jest to program, który umożliwia wybór elementów wizualnych i funkcjonalnych w sposób intuicyjny i łatwy, dzięki oparciu o szablony, których elementy dodaje się lub modyfikuje dzięki metodom takim jak “przeciągnij i upuść”. Rzecz jasna, forum utworzone przy pomocy Community Buildera jest automatycznie zoptymalizowane do współpracy z urządzeniami mobilnymi. Wielką zaletą takiego sposobu tworzenia jest prostota, która powoduje, że nie ma konieczności angażowania w cały proces programistów, co do tej pory było z reguły koniecznością. Dużą część portalu dyskusyjnego można stworzyć samodzielnie, a profesjonalna pomoc potrzebna może być tylko w niewielkiej skali. Możliwość brandingu portalu dyskusyjnego zapewnia z kolei dostosowanie wizerunkowe i dopasowanie do przyjętej estetyki wizualnej materiałów firmowych.

Integracja Community Cloud z innymi narzędziami Salesforce, np. Salesforce Sales Cloud, przynosi korzyści w postaci dostępu do wielu informacji w jednym miejscu, możliwości logowania do całego systemu przy pomocy jednej kombinacji loginu i hasła oraz kontroli nad wszystkimi aspektami działania firmy w sposób szybki, logiczny i niezawodny. Dodatkowe funkcje, o które można wzbogacić tworzoną platformę komunikacyjną, to np. kompleksowe programy lojalnościowe, możliwość zamawiania produktów czy dostęp do list najczęściej zadawanych pytań (FAQ). Możliwe jest także korzystanie z Chattera, czyli wewnętrznego czatu, dającego natychmiastowy, wygodny kontakt. Chatter umożliwia m.in. załączanie plików, oznaczanie użytkowników i np. umawianie spotkań.

Nauka korzystania z Community Cloud, podobnie jak innych produktów Salesforce, np. Salesforce Commerce Cloud czy Salesforce Marketing Cloud możliwa jest poprzez wygodną platformę edukacyjną o nazwie Trailhead, gdzie w dowolnie wybranym czasie i tempie można opanować tajniki poszczególnych elementów środowiska Salesforce, w skali umożliwiającej zrozumienie i swobodne korzystanie z nich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *