Sprzedaż – Salesforce Sales Cloud

salesforce sales cloud

Salesforce Sales Cloud to platforma służąca zachowaniu pełnej kontroli relacji z klientami, od procesu generowania koszyka potencjalnych klientów, poprzez pierwszy kontakt (dzięki integracji z marketingowymi produktami Salesforce – Salesforce Marketing Cloud i Salesforce Pardot) z klientami rokującymi, wszelkie pośrednie elementy sprzedaży, takie jak negocjacje, dyskusje, spotkania, oferty, aż po finalizację transakcji. Jest to swoiste centrum dowodzenia sprzedażą, umożliwiające stałe monitorowanie kolejnych kontaktów, procesów i sprzedaży, dające maksimum kontroli nad funkcjonowaniem Twojej firmy, a tym samym nad wynikami finansowymi jej działalności.

Podobnie jak reszta produktów, Sales Cloud działa w chmurze. Dzięki temu, jego implementacja jest sprawna, korzystanie możliwe jest z dowolnego miejsca na świecie, a szybkość działania jest niezrównana. Nie dość, że uzyskasz dostęp do wszelkich danych o Twoich klientach, prowadzonych wobec nich działaniach i funkcjonujących kampaniach marketingowych, to zapewnisz sobie także pełny wgląd w dane historyczne, co pozwoli unikać powtarzania błędów, ale także udzieli odpowiedzi na wiele pytań, w oparciu o zebrane statystyki.

Organizacja sprzedaży

Trudno sobie wyobrazić zwiększanie sprzedaży bez kompleksowego planowania i doskonałej organizacji. Zarówno w kontekście całości systemu/procesu, jak i poszczególnych jego elementów. Narzędzie Salesforce Sales Cloud zostało zaprojektowane w taki sposób, by umożliwić integrację i wzajemne wspieranie działań sprzedażowych, marketingowych oraz obsługę klienta. Kompleksowość narzędzia pozwala używać go z równie doskonałym skutkiem zarówno w kontekście działalności business-to-business (B2B), jak i business-to-customer (B2C). Dzięki integracji, w naturalny sposób traci znaczenie jedna z głównych przeszkód w budowaniu silnej i skutecznej sprzedaży, jaką jest rozproszenie danych czy ich niewłaściwa organizacja.

Sales Cloud wymiernie sprzyja budowaniu silnie skorelowanego lejka sprzedażowego, co bezpośrednio przekłada się na zwiększanie jakości leadów. Jakość ta bezpośrednio przekłada się z kolei na jakość obsługi i wyniki sprzedażowe. Pełna kontrola nad kontaktem pomiędzy klientami, pracownikami, partnerami i podwykonawcami (dzięki integracji z Salesforce Community Cloud), to jeden z głównych atutów Sales Cloud. Dodatkowo, dzięki funkcji prognozowania oraz sztucznej inteligencji Salesforce Einstein, zyskujesz wszechstronnego doradcę biznesowego, gotowego do pomocy 24 godziny na dobę.

Sprzedawca to człowiek, który często jest w ciągłym ruchu. Co niezwykle ważne, mobilny dostęp do systemu Sales Cloud zwiększa wygodę współpracy dla Twoich pracowników, pozwala planować szybkie i sprawne działania, a także reagować natychmiast, kiedy sytuacja tego wymaga. Synchronizacja danych w czasie rzeczywistym to kolejny atut, który oznacza zawsze aktualne informacje na wyciągnięcie ręki. Zamówienia od Twoich klientów będą obsługiwane natychmiast, dzięki czemu poczują oni zupełnie nowy poziom opieki. Żadna informacja, reklamacja, zamówienie czy zapytanie już nie “zaginie”, a każda sprawa zostanie obsłużona na najwyższym możliwym poziomie jakości.

Sprzedawaj więcej, lepiej i mądrzej z Salesforce Sales Cloud

Wszelkie dostępne badania wskazują na wzrost przychodów ze sprzedaży, efektywności pracowników, konwersji oraz trafności prognoz w firmach, które wdrożyły i aktywnie korzystają z produktów Salesforce, w tym Sales Cloud. 

Sales Cloud pozwala na gromadzenie niewiarygodnej ilości danych o Twoich klientach. W dowolnej chwili, możesz sprawdzić, jakie relacje z Twoją firmą ma dany klient, kiedy rozpoczął współpracę, jak przebiegała, czy wystąpiły problemy, jakie działania marketingowe trafiły w jego gust i potrzeby, czy zgłaszał problemy natury serwisowej, który sprzedawca miał z nim kontakt i czy kontakt ten był skuteczny (zakończył się sprzedażą). To wszystko pozwala lepiej monitorować, planować, reagować i lepiej zarządzać całą sprzedażą, co musi naturalnie przenieść się na wyniki finansowe i sukces.

Dowolne dane, zebrane w ramach Sales Cloud możesz przeglądać w formie raportów czy paneli, czyli w formie graficznej, co pozwala uzyskać szersze spojrzenie i nową perspektywę. Wyniki działań podejmowanych w Twoim przedsiębiorstwie będziesz od teraz widział jak na dłoni, w dowolnym momencie, w wybranej formie i to właśnie pozwoli Ci na bieżąco monitorować poziom realizacji planów i kondycję firmy.

Korzystając z Sales Cloud możesz być spokojny o wskaźniki konwersji w Twojej firmie. Efektywne kampanie marketingowe i kompleksowe, zautomatyzowane zarządzanie sprzedażą zapewnią niespotykany do tej pory poziom obsługi klientów, którzy na pewno zauważą nową jakość w każdym punkcie styku (ang. touch point) i jeszcze chętniej będą z współpracowali z Twoją firmą.

Czy Salesforce Sales Cloud jest dla Ciebie?

Salesforce Sales Cloud to narzędzie, które po dostosowaniu przez profesjonalnego partnera wdrożeniowego, idealnie wpasuje się w charakterystykę Twojej firmy i rodzaj działalności, a jeśli zabraknie mu jakiejkolwiek wbudowanej funkcjonalności, z pomocą ruszy AppExchange, czyli sklep z tysiącami aplikacji uzupełniających wszechstronność CRM od Salesforce, a także możliwość modyfikacji w panelu developerskim.

Co niezmiernie ważne, umiejscowienie Sales Cloud w chmurze to nie tylko wygoda, ale także pełne bezpieczeństwo Twoich danych i uniemożliwienie dostępu do nich osobom postronnym, dzięki najwyższej klasy zabezpieczeniom oraz rozmieszczeniu danych w kilku centrach na całym świecie.

Gdy zdecydujesz się na wdrożenie Sales Cloud, Twój dział sprzedaży posiądzie potężne narzędzie do prowadzenia skutecznego, spersonalizowanego procesu sprzedaży. Dzięki Salesforce Sales Cloud, możliwe będzie znacznie skuteczniejsze prognozowanie, większa elastyczność, dokładne wyceny, szybkie ofertowanie oraz lepsza komunikacja – zarówno wewnątrz firmy, jak i z klientem. Tutaj także nie zabraknie automatyzacji, która przyspieszy wiele czynności. To wszystko skróci długość cyklu sprzedaży, zmniejszy nakład pracy i zwiększy zyski, a dodatkowym, niebagatelnym atutem, będzie zbliżenie i ułatwienie współpracy Twoich działów sprzedaży i marketingu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *