Niezależnie, od której strony spojrzymy na sprzedaż w sieci, praktycznie zawsze dojdziemy do tego samego głównego wniosku – kupowanie w internecie to niezrównana wygoda. Siedząc w wybranym miejscu, używając dowolnego urządzenia, mamy dzisiaj dostęp do sklepów i dostawców z całego świata, oferujących więcej niż jesteśmy w stanie sobie wyobrazić.

W zasadzie tylko dwie kwestie mogą nas powstrzymać przed zakupami – dostępność i cena towaru czy usługi. Wszelkie inne bariery, charakterystyczne dla tradycyjnego modelu zakupów, w zasadzie nie występują w przypadku zakupów internetowych. Nie istnieje tu problem odległości, konieczności odbioru osobistego czy choćby gabarytów utrudniających transport we własnym zakresie.

Przyzwyczailiśmy się do tego i oczekujemy wygody, dlatego jeśli poza byciem konsumentem, jesteśmy też dostawcą, dystrybutorem towaru, wykonawcą usług czy producentem dóbr, naszym obowiązkiem jest zapewnić tę wygodę naszym odbiorcom.