Wielokanałowość – czym jest i dlaczego jest kluczowa?

Jako konsumenci często nie zdajemy sobie do końca sprawy, jak wygodne jest nasze codzienne życie. Załatwiamy mniejsze i większe sprawy w takim czasie i w taki sposób, jaki jest dla nas najwygodniejszy. Raz przez telefon w biegu, a raz poprzez czat – siedząc wygodnie w fotelu i popijając herbatę.

Żeby jednak ta wygoda była w zasięgu ręki, zespoły marketerów pracują nad wielokanałową strategią komunikacji z klientami na każdym etapie relacji z firmą. Wielokanałowość to szeroki wybór metod komunikacji, spośród których wybierzesz najdogodniejszą dla siebie, ale na tym korzyści się nie kończą. Istnieje także możliwość rozpoczęcia rozmowy z przedstawicielem firmy (konsultantem czy handlowcem) poprzez jeden kanał komunikacji, a dokończenie w innym terminie, inną drogą, zachowując ciągłość rozmowy. To rewelacyjna oszczędność czasu dla obu stron.

Współczesny konsument szybko przyzwyczaja się do wygody, toteż oczekuje wielokanałowego kontaktu i uznaje go często za standard. Zadaniem osób zarządzających w firmach jest zapewnienie tego standardu na co dzień. Wszelkie warunki ku temu zapewniają narzędzia do automatyzacji marketingu, m.in. od firmy Salesforce.