Uzyskanie przez firmę nowych klientów to główny cel starań o marketingowo-sprzedażowy sukces. Ich liczba, w stosunku do ilości poświęconej pracy i środków, to wyznacznik skuteczności podejmowanych czynności.

O ile każda z tych czynności jest ważna sama w sobie, o tyle to całokształt decyduje o osiągnięciu celu lub porażce. Kiedy zachowamy pewne podstawowe zasady i stosując sprawdzone metody marketingowe, możemy być spokojni o zwiększanie konwersji. Warto stosować metody dojrzewania leadów (ang. lead nurturing), oparte o Marketing Automation. To one oferują najwyższą skuteczność przy relatywnie niskim nakładzie pracy.

Aby zwiększyć konwersję warto właściwie segmentować potencjalnych leadów, by przesyłane im treści odnosiły zamierzony efekt. W tym celu warto używać scoringu, który jasno informuje o tym, jakie jest faktyczne zainteresowanie danego odbiorcy ofertą firmy. Kiedy tworzymy scoring, dobierzmy przede wszystkim właściwe dane. Dla szybkości i sprawności działań, koniecznością staje się integracja narzędzi do automatyzacji marketingu z systemem CRM. Dodając do tego odpowiednio celowany i spersonalizowany content oraz zindywidualizowane oferty przedstawiane w ramach relacji 1-to-1, z pewnością zauważymy zdecydowany wzrost wskaźników konwersji.